RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!

We wtorek 25 marca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała uaktualnioną listę wolnych zasobów częstotliwościowych. Aktualnie znajduje się na niej 48 pozycji. Wśród nowości znalazły się po dwie częstotliwości w Jeleniej Górze (89,1 MHz, ERP 0,1 kW i 90,2 MHz, ERP 0,1 kW) i Włocławku (91,2 MHz, 1,0 kW i 99,4 MHz, 1,0 kW) oraz po jednej w Mogilnie (89,0 MHz, ERP 1,0 kW), Mosznie koło Pruszkowa (92,8 MHz, ERP 0,1 kW), Płońsku (93,6 MHz, ERP 0,4 kW), Żurominie (88,0 MHz, ERP 0,2 kW), Gołańczy (105,8 MHz, ERP 2,0 kW), Janowcu Wielkopolskim (99,7 MHz, ERP 1,0 kW), Miliczu (97,3 MHz, ERP 0,1 kW) i Wągrowcu (97,2 MHz, ERP 1,0 kW). Niektóre z tych propozycji wydają się nie do końca trafione – jak na przykład 99,7 MHz w Janowcu Wielkopolskim, w odległości 80 kilometrów od nadającego z mocą ERP 1,0 kW na 99,6 MHz Radia ZET Gold w Koninie.

Na liście znalazły się też częstotliwości z Opola (99,1 MHz zamiast dotychczasowej 98,2 MHz, ERP 0,5 kW), Trzebnicy (89,5 MHz zamiast dotychczasowej 90,7 MHz, ERP 0,1 kW) i Tczewa (100,8 MHz, ERP 0,1 kW). Ta ostatnia może być powiązana ze zniknięciem 100,7 MHz z oddalonej o 50 kilometrów Kościerzyny. W zestawieniu znajduje się również testowane przez Radio Złote Przeboje Karolina 96,6 MHz z Zabrza (ERP 1,0 kW) oraz testowane przez Radio Nostalgia 88,4 MHz z Warszawy (ERP 0,2 kW, częstotliwość przeniesiona z Piaseczna).

Oprócz częstotliwości w Kościerzynie z listy zniknęło też 94,8 MHz z Puław i 99,6 MHz z Kazimierza Dolnego. Może to sugerować, że wkrótce pojawią się Ogłoszenia Przewodniczącego KRRiT o możliwości uzyskania koncesji na nadawanie w tych miastach.


Comments

Player *.dip0.t-ipconnect.de 26-03-2014 15:25

99,1 dla Opola to już lepsze rozwiązanie, ale nie idealne. Na 99,0 nadaje z Czech CR Ostrava, które w okolicach Opola, i nawet w samym Opolu dobrze odbierana jest.

Zbyszek *.153.132.140 26-03-2014 16:10

Moim zdaniem powinni zmniejszyć moc programu drugiego Polskiego radia na 95.0 z Konina . Jest fajna prywatna stacja z Odolanowa na 94.9 i ta dwójka mi zakłóca choć mam selektywny amplituner ale mam przechlapane bo mieszkam w Dobrzycy koło Jarocina i mnie stacje bombardują takie jak RMF ZET tego to mam od groma . Powinni porządek zrobić z mocą w Mikstacie choć ZET niema ze Śremu ale odbieram ją z Mosiny koło
Poznania na 97.0 drugą odbieram w bardzo dobrej jakości z Łodzi na 92.6 w miejsce ZET w Mikstacie powinni wsadzić VOX FM zamiast RMF radio WAWA ,np z Mikstatu nadawany jest RMF na 98.0 a na 97.9 jest VOX nadawany z Łodzi . Ja na szczęście VOX FM odbieram z Poznania na 107.4 ładnie ich słychać . Czemu jest taki bałagan w eterze ?

Rychu *.toya.net.pl 26-03-2014 17:06

Jak przez wiele lat nie było częstotliwości dla Włocławka, to nie było a jak już są to od razu dwie! Świetna wiadomość!
W końcu jest szansa że nowe radio zawita do Włocławka. Mam nadzieję, że nie wpuszczą do Włocławka Eski, bo jest już RMF Maxx a najbliższe Eski są w Toruniu i Płocku ani żadnego ZPRowego tworu. Warto dodać, że nawet w Łodzi nie ma Eski i Maxxa razem, więc w tym upatruje nadzieję. Przydałby się Złote Przeboje z lokalnym oddziałem, bo w województwie Kujawsko-Pomorskim są tylko w Bydgoszczy. Co do drugiej częstotliwości sam nie wiem, mam nadzieje że trafi w ręce kogoś, kto będzie miał pomysł na radio a nie na grającą przez całą dobę szafę grającą z prezenterami z puszki...

Dawid_jgora *.ssp.dialog.net.pl 26-03-2014 17:14

Wow, wolna częstotliwość dla Jeleniej Góry... Myślałem, że nigdy tego nie doczekam.

Kiedy mniej więcej można spodziewać się jakiegoś ogłoszenia/konkursu na zagospodarowanie tych częstotliwości.

Pitek2007 *.jeleniagora.vectranet.pl 26-03-2014 17:38

Nareszcie coś się dzieje w jeleniej Górze.Prócz powielenia Eski z Wrocławia posucha w eterze od 15 lat.
Przydałaby się zdrowa konkurencja w lokalnych mediach ale o nowym miejscowym radyjku w JG mozna jedynie pomarzyć.

K90 *.96.227.171.tvksmp.pl 26-03-2014 17:39

A co to jest Złote Przeboje Katolina? :P

Crossi *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26-03-2014 17:40

I w Białymstoku 93.9FM z niewielką mocą 0,1 kW będzie coś nowego

Zxc *.dynamic.chello.pl 26-03-2014 18:13

hymmm ciekawe co może być dla Tczewa?Pewnie w Gdańsku będzie dobrze słyszalne.

Zxc *.dynamic.chello.pl 26-03-2014 18:40

Ciekawe też kiedy w końcu kolejna wolna częstotliwość w Gdańsku 87.8 FM pujdzie pod ogłoszenie oraz co 106.1 FM dla Radia Kaszebe co niby chcą przenieść ją z Helu do Gdańsk?Szkoda że na 90 nie będzie nadawać Radio Sopot które startowało pod ogłoszenie na stację lokalną,a o dziwo dostało ją Radio Wawa .

Piotrek *.180.54.115.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 26-03-2014 18:40

Warszawa (88,4 MHz, ERP 0,2 kW przeniesiona z Piaseczna) - od czerwca(?) 2013 roku nadaje tu bez przerwy Radio Nostalgia (a do południa jest 2 raz na warszawskiej skali bo także na 99,5 MHz) - ktoś to kontroluje?? Legalne to jest?? może jestem w mniejszości ale wolałbym już Radio Mazowsze (wlaśnie z Piaseczna) bo odbiór na 106,4 jest silnie utrudniony przez Radio Warszawa Praga (106,2)
PO drugie po jaką torbę częstotliwość w Mosznie ?? Jest Fama Wołomin to i Pruszków musi miedz swoje "lokalne radio z silnym tłumieniem w kierunku stolicy" ??

Dawid_jgora *.ssp.dialog.net.pl 26-03-2014 19:36

@pitek2007: Na nowe radio nie ma szans, bo to za mały rynek, a Muzyczne ma w dodatku na tyle silną pozycję, że ciężko byłoby się przebić.

Trzeba liczyć, że na tych częstotliwościach zagra coś ciekawego, coś innego. Pytanie tylko jakie Rada planuje rozpisać konkursy, na co możemy liczyć i kiedy.

Pit *.dynamic.chello.pl 26-03-2014 19:44

U nich na te konkursy nawet latami trzeba czekać.87.8 MHz w Gdańsku jest wolne już od paru lat i nadal tylko widnieje jako wolna częstotliwość .Paranoja.

Pit *.dynamic.chello.pl 26-03-2014 21:57

a na dodatek te konkursy rozstrzygają w wręcz zawrotnym tempie....he he

Gość *.31.151.191.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 26-03-2014 22:54

Bydgoszcz też już prawie 2lata czeka na Ogłoszenie 98.5 fm masakra ! Zaskoczenie że dla Włocławka nagle 2wolne częstotliwośći się znalazły (na jedną z nich stawiam coś w stylu Złotych Przebojów,Zet Gold,Vox,Plus) no i Mogilno! Ciekawe co tam zagra.i ile poczekamy na ogłoszenia i rozstrzygnięcia konkursu.

Mariush *.153.80.106 27-03-2014 05:42

A może na 96.6 fm z Zabrza można by przenieść Zet Gold, a na 95.1 wreszcie wróci normalna muzyka? Od lipca zeszłego roku po prostu powstała ogromna pustka po jedynej sensownej stacji. Planeta Fm niech wraca do eteru:)

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27-03-2014 09:01

Częstotliwość 93,6 dla Rzeszowa nadal aktualna? Kiedy KRRiT zamierza robić na nie konkurs?

Marcin *.toya.net.pl 27-03-2014 10:15

95,8 dla Częstochowy dalej aktualne?! Przecież to bubel. Skrzyczne - 95,7 R. Zet, Piotrków Tryb - 95,7 R.Maryja, Katowice/Bytków 95,9 Czwórka. Kosmos po prostu. :(

Miszigen *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27-03-2014 11:18

Dla Żuromina 200W ale to bedzię leciało Już pewnie Maxxa na 88.4fm z Mławy nie posłucham ;p

Laik *.sejnet.pl 27-03-2014 13:34

A Suwałki jak zawsze bez częstotliwości. Dla krrit to zadupie. 4 stacje radiowe ogólnopolskie PR Białystok i lokalne radio 5. Żadnego VOX, GOLD, Złotych przebojów czy Classica. Jak tal można żyć Panie Przewodniczący.

Marcin *.toya.net.pl 27-03-2014 13:40

@Laik

Czego Ty chcesz chłopie? Na 88,7 będziecie mieli CZWÓRKĘ, a na 93,1 Bayer FM także nie narzekaj. Niedawno te częstotliwości figurowały jako wolne.

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27-03-2014 15:26

RMF MAXXX w Rzeszowie w 2015 roku.dlaczego dopiero w 2015 roku? A no dlatego że częstotliwości ogłoszą pewnie w maju, sam konkurs potrwa do lipca, do września będą czekać na wnioski, i rozpatrzenie wniosków dodatkowe pół roku. To takie proste

.kropek. *.mmj.pl 27-03-2014 15:50

A pro po tematu jedna uwaga. Na radiupolska.pl w spisie wolnych częstotliwości znalazłem 104,3MHz dla Tarnowskich Gór.
Wg. mnie jest to strasznie debilny pomysł, gdyż Frekvence 1 ma dość silny sygnał nie tylko na terenie Tarnowskich Gór, ale także dalej na północ w Miasteczku Śląskim i w Kaletach.
Pozdrawiam

Pitek2007 *.jeleniagora.vectranet.pl 27-03-2014 17:44

@Dawid_jgora.
Tak masz rację, trochę mnie poniosło.
100 watowy nadajnik nie zapewni dobrego odbioru w regionie a jedynie w centrum JG.
Nowe radio nie dałoby rady z takim zasięgiem.

Dobrym pomysłem było rozszczepienie MR.
Jako ponadregionalne radio powinno się skupić na informacjach z Dolnego Śląska,
bo np kogo w Wałbrzychu obchodzi awaria wodociągu na Zabobrzu.
a rozszczepienie w JG mogło by poszerzyć takie informacje. Pozdrawiam

Laik *.sejnet.pl 27-03-2014 17:53

Do Marcin.
Bayer to właściciel i nadawca radia 5. Mimo silnego nadajnika w Suwałkach ma dodatkowe 5 częstotliwości dla radia 5 w odległości 30 -40 km od Suwałk. Dodatkowo Bayer FM to ma być radio dla dzieci. Krótko mówiąc pełny monopol i kontrola rynku. A za czwórkę dziękuję. Mocny nadajnik z Białegostoku i Giżycka pokrywa zasięg w 100%. Trzeba tu mieszkać, żeby wiedzieć co się pisze. Po prostu radiowa dziura i tyle. Zapraszam w wakacje a zobaczycie.

Dab *.146.157.21.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 27-03-2014 18:43

Eter jest tak zapchany, że kolejne stacje które kiedyś wejdą w eter z tego konkursu zmniejszą zasięg tych obecnie nadawanych. Tylko wyzerowanie częstotliwości pomoże polskiemu eterowi.

Pit *.dynamic.chello.pl 27-03-2014 19:02

@laik ,hymm przynajmniej litewskich i białooruskich stacji masz tam sporo?

Michalzgierz1989 *.adsl.inetia.pl 27-03-2014 20:45

Włocławek też ma udane częstotliwości a już liczyłem że HITa dało by radę przesunąć na coś mniej kolidującego, a tu podobnie 99,4 z Radiem Łódź, a 91,2 z Dwójką z Łodzi, jedyna nie kolidująca z Łódzkimi stacjami to 89,2, zamiast dać większe moce lokalnym nadawcom i takie częstotliwości które nie kolidują w Okolicy, to oni dziwnie to dobierają, ja jestem za rozwojem nadawców Lokalnych a reszta po jednym nadajniku dużej mocy dla danego województwa a nawet nie jeśli go słychać w innym, na Blokach są instalacje zbiorcze i w domach ostatnio też i nie było by takiego burdelu na skali po 10 Maryji, RMF,ZETEK

Matt97 *.zabrze.vectranet.pl 27-03-2014 21:21

Szkoda że nie ma powielenia dla eski z Sosnowca bo bardzo by się przydała. Bo w Zabrzu i w okolicach śląska nie słychać tej stacji tak jak RMF Classic czy Czwórki. Bezsensowna była również zmiana ER na jakieś 'gówniane' disco które dali do najlepszej stacji 'kiedyś' radiowej czyli Vox Fm. Mam nadzieje że w Zabrzu będzie kiedyś powielenie eski bo im się należy. A dosyć mam tego Czechego z Ostrawy na 99.0 i tych bezskutecznych ustawień !! ^^

Zbyszek *.153.132.140 27-03-2014 21:36

Program drugi Polskiego Radia z Łodzi nadaje na 91.4 a nie na 91.2 .
Zgadzam się z Tobą Michalzgierz1989 te co wymieniłeś jest na całym pasmie za dużo słychać ich u mnie też grzeją z grubej rury . Mnie jeszcze daję popalić program drugi Polskiego radia

Paweł *.dynamic.gprs.plus.pl 28-03-2014 11:24

Przecież w Opolu zamiast 98,2 funkcjonuje już częstotliwość 99,9 MHz na której nadaje R+Maryja.
To znów będą przestrajać nadajnik z 99,9 na 99,1 MHz ?? Uważam, że 99,9 jest bardziej trafioną frekwencją niż 99,1. Stacją pod Opolem będzie już zakłócana przez CROstrava na 99 i jeszcze mocniejszą Evropa2 z Pradziada na 99,3.

Nieporozumieniem jest dla mnie także częstotliwość Radia ZP Karolina na 96,6 MHz z Zabrza. Wyjeżdżając z Częstochowy w kierunku Opola DK46 odbiornik zaczyna świrować. Stacji nie da się słuchać! Sygnał z Cz-wy zanika, a wchodzi sygnał z Zabrza i odwrotnie, słychać echo pomiędzy dwoma stacjami, jedna zakłóca drugą, AF świruje. Nie wiem, ale dla mnie to żenada.

Siestrzen *.play-internet.pl 28-03-2014 11:35

Ktos kto jest odpowiedzialny za czestotliwosci powinien w koncu zrobic porzadek w eterze. Rozumiem ze radio RSC ze Skierniewic (88,6) jest dla tego rejonu i nic mu do mieszkancow poludniowo zachodnich przedmiesc Warszawy wiec "wymysla sie" czestotliwosc 88,4 w stolicy, ktora skutecznie wycina ta stacje. Rozumie ze radio LODZ 99,2 tez nie jest dla przedmiesc Warszawy i daje sie doswietlenie PR 3 na 99,1, co tez skutkuje braku mozliwosci odbioru stacji z Lodzi. Ale ciezko mi zrozumiec dlaczego WYMYSLA SIE (bo chyba nikt nie zrobil fachowych pomiarow) czestotliwosc 106,4 ktora ma teoretycznie sluzyc na terenie poludniowych przedmiesc Warszawy. A tak na prawde jest wielki "kociol"! Czy nie bylo mozna radia MAZOWSZE umiescic na 106,5? Co prawda na tej czestotliwosci nadaje radio RMF MAXXX ze SWIETEGO KRZYZA, ale ta stacja ograniczona kierunkowo w srone Warszawy i mysle ze problem wspolnego zaklocania wystepowal by dopiero za Radomiem. Poza tym Radom jest w woj. Mazowieckim i powinien miec dostep do RMF MAXXX MAZOWSZE z Warszawy. Chyba nareszczie Urzad odpowiedzialny za czestotliwosci powinien zajac sie sumiennie sprawa jakosci odbioru stacji, a nie tylko 'pchac' na sile i zbierac datki z koncesji!?

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28-03-2014 15:32

Ciekawostka apropo RMF MAXXX 106,5 - na stronie MAXXXa w zakładce ''odbiór'' częstotliwość 106,5 jest przypisane pod Radom. Swoją drogą ciekawe po co składali wnioski na Radom, skoro tam już nadają? Niegłupim dla mnie pomysłem wydaje się zrobić porządki w UKF-ie i wszystkim sieciówkom typu MAXXX, Eska, ZP, ZG, VOX, WAWA itd. przydzielić jeden 60 kW nadajnik na całe województwo, i to pozwoliłoby wyłączyć wszystkie mniejsze nadajniki i sporo wolnych częstotliwości by się na UKF-ie trafiło, a ja się dziwie że taka KRRiT czy UKE nie wpadli na taki pomysł. A szkoda, bo zamiast na całą Polskę mieć wszystkie sieciowe stacje to mamy ich tylko cząstkę a jedna stacja w danym mieście jest do posłuchania na 2 - 3 częstotliwościach co uważam to za zbędnym koszmarem.

Marcin *.toya.net.pl 28-03-2014 16:05

@Laik

Nie narzekaj bo są regiony gdzie stacji osiągalnych jest mniej niż w Suwałkach. A Radio 5 to radio lokalne. Stacji takich na serio lokalnych można w naszym kraju ze świecą szukać.

Włocławianin *.satfilm.net.pl 28-03-2014 16:58

Nareszcie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pomyślała o Włocławku i przydzieliła mu 2 wolne częstotliwości. Jakby nie patrzeć, włocławski eter jest sam w sobie dość ubogi, same stacje ogólnopolskie i sieciówki, jedynie Radio HIT utrzymało się na lokalnym rynku, chociaż reprezentuje sobą dość marny poziom muzyczny. Na pewno o jedną z częstotliwości powalczą sieciówki, pierwszym typem jest Radio ESKA, Włocławek jest jedynym dużym miastem w województwie kujawsko-pomorskim, w którym nie ma ESKI, poza tym będą chcieli konkurować z MAXXX-em (który niestety, ale z "buciorami" wszedł na 89,2 FM zastępując Radio GRA), natomiast drugim typem (i nie ukrywam że moim faworytem) jest Radio WAWA, posiadająca oryginalny jak na polski eter profil muzyczny, aczkolwiek może być problem, ponieważ zarówno ESKA, jak i WAWA należą do ZPR-ów, więc raczej dwóch stacji na jedną częstotliwość nie wystawią. Oczywiście tych typów na częstotliwość jest więcej, ja wymieniłem tylko moich głównych pewniaków do wygranej. Natomiast jeżeli chodzi o drugą częstotliwość, to tutaj liczę na dobre lokalne radio, które nie będzie grało muzyki typu "wieś tańczy i śpiewa" jak to robi Radio HIT, bardziej mi się marzy coś w stylu dawnego Radia GRA lub Radia W, być może pod zupełnie inną nazwą, być może tworzonego przez ludzi, którzy kiedyś pracowali w tych rozgłośniach lokalnych. Jedno jest pewne - rywalizacja będzie ciekawa i na pewno na + dla włocławskiego eteru.

Daw *.syrion.pl 28-03-2014 18:52

Paweł: ZP Karolina z EC Zabrze jest bardzo potrzebne z powodu tragicznego odbioru ZP 91,2 gdzie sięga tylko parę km przy 2 kW.
Matt97: Moim zdaniem nie tylko Eska jest potrzebna odpalona z EC Zabrze ale np. Vox, ROCK Radio, TOK FM, Zet CHILLI RMF CLASSIC itp

Tomek *.satfilm.pl 28-03-2014 21:07

Do Włocławianin
Akurat Eska i Radio Wawa są w miarę dobrze słyszalne we Włocławku z częstotliwośći toruńskich (przy wykorzystaniu anteny zewnetrznej RDS, stereo). Po drugie Radio Wawa Toruń retransmituje też sieć kablowa Satfilm na 88,5 MHz. Racej liczyłbym na Radio Złote Przeboje , Voxfm czy Plus bo tych stacji brakuje w tym mieście, a byłyby silną konkurencją dla Radia Hit.

Rolo *.adsl.inetia.pl 29-03-2014 03:02

Co do Suwałk, to naprawdę to dziura radiowa. NIby są wolne częstotliwości, ale z tego, co wiem czwórki nie będzie tu do 2017 roku a Bajerom nie pasuje nadawanie z Krzemianuchy - Emitel. Jak wynika z moich informacji nadawanie z obiektu Emitela jest zbyt kosztowne.
A co do Radia 5 to jedno, wielkie, g....-no.
Nadają ełcki program na Suwałki.

Siestrzen *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29-03-2014 12:38

Decydenci powinni jeszcze cos zrobic z czestotliwosciami z Przysuchy. Choc do Warszawy PKiN dzieli mnie zaledwie 25 km, to za nic nie mozna uzyskac dobrego odbioru PR 4. Przysucha czestotliwosc 92,0 nadaje tam PR 1 z moca chyba 10 KW. Choc jest inna polaryzacja jak na 92,0 z Warszawy, to mimo wszystko efekt jest taki, ze choc by krencil antena w rozne strony i tak bedzie zle! Zastanawia mnie po co tak w zasadie jest tam ta Jedynka? W sasiedzctwie z kazdej strony sa nadajniki PR 1 i to w wiekszosci duzej mocy! I tak POLSKIE RADIO same siebie zakloca... Ewentualnie powinno sie podnies moc z PKiN z 0,20 W do np. 1 KW i pewnie bylo by dobrze. Irytujace jest to ze w Warszawie na 92,4 doswietlenie ma PR 1 i nadaje z wieksza moca niz PR 4 na 92,0. I oczywiscie odbieram doswietlenie PR 1 o wiele lepiej niz docelowa czestotliwosc PR 4!!!!!!!!!!!!!!! Moze chociaz by zamienic czestotliwosci z PKiN PR 1 z PR 4?

Marcin *.toya.net.pl 29-03-2014 12:46

@Rolo

Gdyby Radio 5 było g***em to szczerze wątpię w to czy utrzymałoby się na rynku radiowym. To radio najwyraźniej ma się dobrze i póki co nie zapowiada się, że zamiast piątki zagra Eska, RMF Maxxx czy inna sieciówka. No chyba, że wolisz Eskę zamiast piątki to to już inna bajka.

Skępiak *.adsl.inetia.pl 29-03-2014 13:12

Do włocławianin-ja też jastem za tym aby powstało we W-ku coś na miarę Radia W.Było to bardzo dobre radio słuchane nie tylko we W-ku ale w ościennych powiatach.Ja sam bylem wiernym słuchaczem tego radia.....

Ssjmarek *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29-03-2014 16:13

a Siedlec zwyczajnie brak :/ Szkoda bo sądziłem, że wreszcie zawita w moim mieście nowa stacja radiowa.

Zbyszek *.153.132.140 29-03-2014 17:23

To co ja mam powiedzieć mam przechlapane na powtarzających stacji mam bardzo dużo to jest koszmar a mieszkam w w Dobrzycy pow. Pleszewskim . Zacznę od początku 87.7 PR 1 88.2 R. Maryja 88.9 R Maryja ,91.1 R Merkury , 91.4 PR 2 , 91.7 PR 3, 91.9 R Merkury ,92.3 PR1 , 92.6 ZET, 93.3, RMF 93.6 ZET 94.0 PR3 , 94.2 PR4, 94.6 RMF 99, 95.0 PR2 , 95.4 R Maryja , 96.4 PR3 , 97.0 ZET , 97.2 ZET, 98.0 RMF , 98.8 PR1 , 100.0 PR1 , 100.2 PR3 , 100,9 R Merkury , 102.1 PR3 , 102.5 PR3 , 103.3 PR3, 103.6 R Merkury , 103.8 PR3 , 104.4 ZET . 105.1 R maryja , 105.6 R Maryja , 105.9 RMF, 106.6 PR1 ,106.8 R Maryja ,107.1 ZET , 107,.3 PR4 , 107.5 PR4 , 107.7 PR2 , 107.8 PR1 , 107.9 PR4 Jest tego bardzo dużo zazdroszczę nie którym że mają spokuj i duży wybór w eterze teraz wymieniem same ESKI 89.3 , 90.1 93.0 ,101.1 104,9 jedyne rozwiązanie antena kierunkowa .

Puszkin *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30-03-2014 19:17

A w Elblągu też brak wolnej częstotliwości, a Maxxx albo VOX by się tam przydały.

Xxxx *.dynamic.gprs.plus.pl 31-03-2014 18:47

Zawsze wygrani są Ci co mieszkają na wsiach lub w mniejszych miastach bo odbiorą stacje z dużych miast a jak 2 miasta są obok siebie to o ile nadają różne stacje to słuchacze mogą mieć ciekawą ofertę programową i tak samo jest z telewizją tylko, że teraz to oprócz lokalnych MUX-ów można odebrać inną wersję TVP Regiony

Wotex *.dynamic.gprs.plus.pl 01-04-2014 09:24

92.8 MHz i 100 W ERP dla Moszny, która stoi w polu i być może niedługo się rozleci i do tego charakt. omijająca Warszawę, bo koncesja będzie za droga.
Bez sesnsu. Owe 100 Watt ledwo, że doleci do Pruszkowa, to jak już doleci to wywola w nim tak silny multipath, że sygnał nie będzie się nadawał do poprawnego odbioru. To nie RMF ze 120 kW ERP.
A w prostej lini stoi 120 kW ERP Raszyn x 3.
Bravo !
Założę się, że owe 92.8 MHz prędzej czy poźniej zawita do w Warszawy, jako "eksperyment" dla Radia Nostalgia.

Paweł *.dynamic.gprs.plus.pl 02-04-2014 18:17

@Daw: oczywiście, że potrzebne, ale nie na 96,6 MHz bo zakłóca odbiór ZP w Częstochowie. Niech UKE dobierze inną częstotliwość.

Abc *.adsl.inetia.pl 02-04-2014 19:07

W BP również brak częstotliwości? Nie wierzę.

Pza *.play-internet.pl 17-04-2014 10:50

A, i wspomnę że dla Rzeszowa jedna częstotliwość wolna to za mało. Gdyby zakładać fakt że MAXXX wróci na 97,6 fm to wówczas wtedy 93,6 można by było przydzielić Classicowi, na 94,5 można byłoby dać Tok FM 92,9 Np dla Rock Radia. Ale zanosi się na taki wniosek - gdy częstotliwość 93,6 będzie miało charakter nowej koncesji to ZET Gold raczej by nie startował gdyż w Rzeszowie nie wyprzedzą Złotych Przebojów pod względem słuchalności, ale najprawdopodobniej 93,6 będzie miało rozszerzenie koncesji i wtedy tylko MAXXX się zgłosi. Ew. Radio Leliwa ale wątpię by byli Rzeszowem zainteresowani.

Sound *.dynamic.chello.pl 18-04-2014 12:07

88,4 MHz w Warszawie testowane przez Radio Nostalgia, to może oznaczać że zagra tam coś innego?

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19-04-2014 21:00

@Sound, niekoniecznie. Może być ta częstotliwość rozpisana o charakterze właśnie do tej do której by pasowałaby Nostalgia więc prawdopodobnie chciałaby KRRiT przydzielić Nostalgii koncesję, to zrobili pod nią konkurs. Dokładnie taka sama sytuacja jest w przypadku Zabrza i częstotliwością 96,6 gdzie gra powielone Złote Przeboje i w przypadku Zabrza też KRRiT prawdopodobnie zorganizuje tam konkurs właśnie dla Złotych Przebojów. Chociaż ja tego nie rozumiem - czy do zdobycia koncesji jest konieczne branie udziałów w konkursie? Zdobywają częstotliwości dla eksperymentu, częstotliwości się okazują trafne, to można by było z góry zapłacić za koncesję i by ją można było dostać w 1 dzień, a tak to się baw w konkursy, gdzie jeszcze się okaże że pod tą częstotliwością by chciało nadawać jeszcze z kilku innych nadawców.

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19-04-2014 21:02

I ponadto czekaj jeszcze z rok aż konkurs się rozstrzygnie - takie rzeczy możliwe jednak w PL.

Sound *.dynamic.chello.pl 22-04-2014 20:12

@Pza to aż tak długo to trwa?

Pza *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24-04-2014 19:26

@Sound niestety, nic nie poradzisz. O ile w 2013 roku KRRiT zorganizowała 2 konkursy na wolne częstotliwości to tak poprzedni konkurs zorganizowała w październiku 2011 roku i się zakończył w lipcu 2013 roku ostatecznie. Zasady działania konkursów przez KRRiT można zinterpretować w następujący sposób: Ogłoszenie konkursu - czas trwania 2 miesiące, następnie czekają miesiąc może dwa na wszystkie wnioski. Listę wnioskodawców opublikuje po 4 miesiącach. Następna faza jest najdłuższa bo KRRiT wybiera jeden dzień w miesiącu by zrobić radę dot. udzielenia koncesji komu ją udzielić. Tu nie ma reguły czy w danym dniu dadzą jedną koncesję czy więcej. W kolejnej fazie zwycięzca otrzymuje koncesję, a na koniec nim uruchomi nadajnik to minie z kolejne kilka miesięcy.


Posting comments after three months has been disabled.