RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!

Od wtorku 16 września br. od godziny 16:10 Radio Zet nie jest już nadawane z iglicy Pałacu Kultury i Nauki, a z Radiowo-Telewizyjnego Centrum Nadawczego Łazach pod Raszynem. Wraz ze zmianą lokalizacji zmieniło się nieco brzmienie stacji (mp3), a z RDS-u zniknęła flaga TP. To już trzecia stacja radiowa w zakresie UKF - po Programie Pierwszym i Programie Trzecim Polskiego Radia - nadawana z tego obiektu. Częstotliwość Zetki nie uległa zmianie - tak jak w przypadku emisji z PKiN jest to 107,5 MHz. Zwiększyła się natomiast moc - z 10 do 120 kW - oraz wysokość zawieszenia anten - z 210 do 240 metrów.
Radio Zet już wcześniej testowało emisję z Raszyna w czasie, gdy konserwowany był obiekt nadawczy w Pałacu Kultury i Nauki. Oprócz stacji radiowych UKF z masztu w Raszynie nadawane są również programy telewizyjne - TVP 1, TVP 2, TVP INFO/TVP Warszawa, Polsat, TVN, Czwórka i TV Puls oraz program Polskiego Radia dla Zagranicy i Radia Parlament na falach długich o częstotliwości 198 kHz. Zamiast tego ostatniego obecnie - w związku z pracami konserwacyjnymi w Solcu Kujawskim - nadawany jest Program Pierwszy PR na 225 kHz. /ir, ks/

edit: Z powodu problemów technicznych wieczorem emisja tymczasowo powróciła na PKiN.


Comments

Łukasz/Tomaszów 16-09-2008 16:19

Potwierdzam, w Tomaszowie idealny odbiór z RDS nawet na telefonie w :/ Współczucie dla słuchaczy Radia HIT 107,6 :(

m666 16-09-2008 16:33

A w Radomsku bez rewelacji, odbiór wyraźnie słabszy niz PR 1 i PR 3. Myślę ze taki poziom sygnału nie utrudni mi słuchania Radia Em 107,6.

wOJTEK 16-09-2008 17:14

Obiór Radia Zet w Rawie (107.5 MHz) jest bardzo dobry z RDSem. Też wspołczuje nakladania Radia HIT 107,6 :(( :/

TOWARZYSZ MICHAŁ 16-09-2008 17:40

W Krakowie, gdy zbiegły się daty konserwacji na PKiN i Kosztowach, Radio Zet z Raszyna także można było odbierać, na Kopcu Piłsudskiego i okolicach, czysto mono.

x202 16-09-2008 19:11

W Płocku na komórce (n6120c) w samochodzie mono, sygnał falujący szumiący. Na początku myślałem ze jakieś mega tropo :D Ale po chwili juz byłem pewny, że to przeprowadziny do Raszyna.
To teraz Radio HIT ma problem, może by tak zmiana polaryzacji?

ssjmarek 16-09-2008 19:19

W Siedlcach Zetka ładnie brzmi na YB80, oraz Sony CMT-CPX22 + SV TOTAL (RDS, stereo falujący szum). Odbiór na 4+/6. Również poprawił się (nieznacznie) odbiór na 96.5MHz Radia Plus Józef (3/6), czyżby Eurozet wyprowadzał się na maszt w Łazach??

WOJTEK 16-09-2008 20:26

W Rawie odbior na tel kom Sony Ericsson K750i jest dobry z RDSem ale odbiera dobrze na gorce zaś slabiej pewnie w centrum miasta bedzie odbierać slabiej pewnie dzialać. :d

radiopaul 16-09-2008 20:27

A ja mam takie pytanie.
Które brzmienie z tej MP3-ki było z PKiNu, a które jest obecnie? Czy to głośniejsze i głębsze jest teraz, czy było wcześniej, a teraz jest to bardziej "płaskie" i wysopranowane?

Krzysiek 16-09-2008 20:58

Tak jak wskazuje chronologia. Najpierw jest PKiN, potem Raszyn.
Przy czym powiedzenie, że to brzmienie jest obecnie to nadużycie... bo wygląda na to, że - przynajmniej w tym momencie - znów gra PKiN.

michalzgierz 16-09-2008 21:51

W Zgierzu odbiór jest taki że Radio HIT idzie słuchać bardziej Jedynka psuje odbiór niż Zet :) ale też zetka wchodzi na 107,6 MHZ :)

radiowiec 16-09-2008 22:09

Ciekawe, ciekawe... Myślałem, że Zetka nie chce sie wyprowadzać z Pekinu. Tyle, że chyba musieli. Czy też będą się starać o doswietlenie?

Łukasz/Tomaszów 17-09-2008 09:36

Michał, to dlatego, że kiedy pisałeś (a nawet już kilka godzin wcześniej) Zetka leciała już ponownie z PKiNu, start został przełożony na dzień dzisiejszy.

Janusz 17-09-2008 10:46

Radiowiec: tak to się skończy (doświetlenie dla Wa-wy). Przy okazji: pod koniec wrzesnia z PKiN ponownie będzie odbiór 7 programów analogowych, ale na innych "wygospodarowanych" kanałach. Co prawda w przypadku programów radiowych, po przenosinach do Łaz, nie zauważyłem znaczącego pogorszenia odbioru w warszawie, o tyle w przypadku programów tv, w sporej części Warszawy to kompletna porażka - zwyczajnie brak sygnału!

Grzesiek 17-09-2008 10:53

Pod Nowym Dworem Mazowieckm odbior teraz o 10:48 słaby (jak na Raszyn) na bank leci z PKiN

michal 17-09-2008 10:56

a co to za radio hit o ktorym wszyscy piszecie?

Wojtek 17-09-2008 12:10

To Radio Hit to jest z Wrocławka

RadioPolak 17-09-2008 15:38

@Wojtek Radio Hit z Włocławka :) a tak przy okazji to kiedy pozostałe stacje przeprowadzą się z PKiN-u do Raszyna ?

WOJTEK 17-09-2008 16:27

NO WIEM SORKA ZA LITERÓWKE!
CIEKAW JESTEM KIEDY PRZENIOSA JOZEF (96.5), RDC (101.0), ESKĘ (105.6) I ZETKE KTORA JUŻ NADAWAŁA Z RASZYNA

NO WŁAŚBNIE Z WŁOCŁAWKA :))

ścigany 18-09-2008 07:34

To już koniec słyszalności Radia Hit :sad: Poprawny odbiór możliwy tylko jest około ~20km od Włocławka...

Blekitny 18-09-2008 10:18

Ehh źle wyszło z tym Włocławkiem. Kilka lat temu przenieśli to radio z 93,9 na 107,6, a przecież było wiadomo, że 150km od Włocka jest genewska częstotliwość 107,5 i choć wtedy nie wykorzystywana z pełną mocą, to należało przewidzieć, że kiedyś może to nastąpić. Ciekawe jak zrekompensują to Panu Rafalskiemu. Teraz byle tropo i już pod Włocławkiem Hit będzie nieosiągalny. A pamiętam stare dobre czasy jeszcze dolnego UKF'u, gdy w Płocku w akademiku Wcześniak słuchało się Hita. Później na 93,9 też nie było najgorzej, a teraz trzeba było niezwykłe kombinacje przeprowadzać by ZETkę wytłumić. Obecnie odbiór w ogóle nie będzie możliwy.

lol 18-09-2008 12:40

Radio Zet jest już ponownie w Raszynie czy nadal na PKiN?

Wojciech 18-09-2008 15:02

Z PKiNu znów nadaje. Bo problemy wystąpiły techniczne emisji Radia Zet z Raszyna/Łazy.

Co do nazwy jest błędna wskazana bo masz stoi koło Łazów

Igal 18-09-2008 21:45

Hit na 107,6 oraz Zet na 107,5 bez problemu odbieram w domu na boomboxie czy w samochodzie. Nie wygląda to wcale źle, jakby się mogło wydawać. W Sierpcu Radio Zet troszkę wycina Hit, w drugą stronę jest spokój. Zobaczymy przy lepszej propagacji, póki co jest ok.

radiowiec 19-09-2008 01:12

Póki co to podobno nadaje z PKiN...

radiowiec 19-09-2008 01:20

Radio Zet oczywiście :smile:

Blekitny 19-09-2008 10:36

Igal, narazie to Zetka nadaje z pałacu, więc jeszcze poczekaj.

Piotrek 19-09-2008 12:24

Jak to w Polsce bywa - niedobrana częstotliwość (HIT FM). Może powróca na 93,9 - oj przydałby się Hard Reset tego bajzlu częstotliwościowego - niekiedy wolne po 1,5 MHz a czaxami stacje co 0,1-0,2 MHz. I przy okazji trzeba by wyłączyć kilka(naście) nadajnikmów dublujących się stacji RM mam 6 (!!!) razy na skali a [przy byle tropo nawet 9

Blekitny 19-09-2008 16:48

Na 93,9 nie powrócą, bo jest tam już PR2. We Włocławku jednak można dobrać sensowną częstotliwość. Dlaczego jednak Pan Rafalski miałby znów zmieniać częstotliwość a co się z tym wiąże inwestować w nowy system antenowy i promocję nowej częstotliwości?

Grzesiek 19-09-2008 20:22

Jestem zaskoczony tą dyskusją o radiu HIT z Włocławka. Koledzy nie mozna blokowac czestotkiwosci duzej mocy tylko dlatego bo 150 km dalej nadaje jakies fajne lokalne radio i czasem ktos ma "tropo" To było do przewidzenia Radio HIT nadaje dla Włocławka i tam zasieg musi byc dobry a dalej ro juz kwestia naszej zabawy z anteną. Ja tez mam pretensje bo nie moge słuchac Radia Rekord 106.2 z Radomia bo kilka lat temu znacznie podnioslo moc radio Warszawa (Praga) na tej czestotliwosci. Coz teraz musze walczyc z anteną .takie zycie......
A tak do tematu Zet-ka ciagle nadaje z PKiN a wiec chyba znowu poczekamy na Raszyn Dziwi mnie bardzo takie postępowanie skoro obiekt jest moce przydzielone Co stoi na przeszkodzie aby uruchomic stałą emisję z "Raszyna" ?? bo na pewno nie awaria. Brak zdecydowania i niekompetencja to moje zdanie.
pozdrawiam

michalzgierz 19-09-2008 22:09

Radio HIT to nie do końca Radio Lokalne a Regionalne gdyż często można się dowiedzieć co dzieje się w Toruniu,Płocku,Kutnie czy też Okolicach Łodzi :) jest to bardzo sympatyczna Stacja a Zetka ma Satelitę więc od UKF wara im i jeszcze by uniemożliwili poprawny Odbiór Hita We Włocławku a tak będzie po uruchomieniu Zet z Raszyna ...

Tomekk 20-09-2008 10:38

Dzis testowałem radio Zet w samochodzie w Otwocku, jakosc nie za rewelacyjna, RMF z pałacu odbiera duzo lepiej.Apropos tropo to my na południe od warszawy mamy problem z Planetą FM na 101,5, wystarczy pojechać parę kilometrów na południe i nakłada sie Radio Kielce na 101,4,pozdrawiam

ścigany 20-09-2008 12:32

Zgadzam się z michalzgierz. To jedna z nielicznych lokalnych stacji radiowych nie wchłonięta jeszcze przez ZPR-y i tego typu podobne. BRRR...

Wojciech 20-09-2008 14:04

A Zetka dostala genewska czestotliwość i może 120kW nadawac z Raszyna/Łazy.
To już jest wina Radia Hit że nadaje na czętotliwości 107,6 MHz a taka moc co to jest. Jak PARADA (łódzkie radio) ma ERP 1,00 kW

dawid_jgora 21-09-2008 12:50

@Tomekk: RMF nie idzie z PKiN.

We Wrocławiu na 106,9MHz Planetę poprawnie słychać tylko w bliskich okolicach DS Kredka, a już powiedzmy na Bielanach odbiornik dostraja częstotliwość na 106,8MHz i zamiast Planety można słuchać CR Olomouc. A na samym 106,9MHz często są przypierdy od czeskiej rozgłośni.

Wojciech_28 21-09-2008 14:54

@Tomek: To zależy który RMF FM nadaja dla regionu na mazowszu na częstotliwosci 91,0 MHz nad. jest w Pruszkowie Komin EC II a na czestotliwości 90,6 MHz to jest nadawany w B.Rondo w Wawie (doświetlenie dla centrum stolicy)

Tomekk 22-09-2008 10:17

@Wojciech 28,miałem na mysli RMF na 91 Mhz,(myslałem że ciągle nadaja z pałacu) ten na 90,6 u mnie odbiera juz słabo lub prawie wogule.Radio Zet na 107,5 mhz odiera tak jak odbierało więc chyba nadaja je ciągle z pałacu.Stacje z Łazów odbieram bardzo dobrze 102,4 i 98,8 nawet na radiu w telefonie odieraja czysto.
@Dawid _jgora- bywam często w okolicach wrocka jak tam jestem na RDSie włączają mi się często wiadomości po czesku ;-)Pozdrawiam

Wojciech_28 22-09-2008 16:55

@Tomekk niestety kiedyś z miejszą moca RMFKa z PKiNu nadawała ale teraz to nadają jak pisałem ostatnio...

tomekk 23-09-2008 15:42

@Wojciech_28 masz racje sprawdzilem w wykazie, kurcze nie na czasie bylem ;-)Pozdrawiam

Jacek 26-09-2008 02:03

RMF FM NIGDY !!! nie nadawał z Pałacu. Z czasów 66,17 i 91,00 z miejską mocą od początku nadawali z Hotelu Marriott.

Tomekk 26-09-2008 11:15

Pamiętam że kiedys Zetka startowała z Mariotta na dolnym ukfie-ale jaka to była częstotliwośc 67 MHz???Może ktoś pamięta

Orion 26-09-2008 11:45

RMF nadaje doświetlanie na 90,6 z biurowca obok ronda ONZ. Ciekawe, że projektując zmianę nadajników TV do Raszyna nikt nie wyciągnął z tego wniosków. Główny nadajnik RMF dla regionu Warszawy jest w Pruszkowie na kominie elektrociepłowni. Jednak w centrum był problem z sygnałem stąd doświetlanie.

Blekitny 30-09-2008 10:23

Grzegorz, to nie jest wina Zetki, że chce nadawać 120kw z Raszyna. To jest wina UKE, że przyznał kilka lat temu radiu Hit 107,6 wiedząc, że 150 km dalej jest niewykorzystywana genewska częstotliwość dużej mocy. Wtedy niewykorzystywana, ale należało wziąć pod uwagę, że może zostać wykorzystywana. Radio Hit nie nadaje tylko dla Włocławka. W koncesji są uwzględnione m.in. Lipno, Brześć i ogólnie Kujawy. Przy Zetce 120kw pojawią się zakłócenia odbioru radia Hit na Kujawach. Przy tropo, czyli niemal w każdy letni ranek odbiór Hita nie będzie możliwy.

Piotrek 09-07-2010 20:47

Nie prawda, nadal radio ZET nadaje z Pałacu Kultury z mocą 10kw, tylko podczas konserwacji nadajnika na Pałacu Kultury jest sygnał z Raszyna


Posting comments after three months has been disabled.