RadioPolska.pl - Jeszcze więcej radia!

Jeszcze więcej radia!
Po trwającej blisko tydzień przerwie, która nastała po jednym dniu testów, Muzyczne Radio powróciło do nadawania z góry Chełmiec koło Wałbrzycha na częstotliwości 90,9 MHz. Obecnie - jak informują nasi Czytelnicy - sygnał jest silniejszy niż miało to miejsce w sobotę, jednak w samym Wrocławiu nadal lepszy odbiór zapewnia nadajnik jeleniogórski.
Wałbrzyska częstotliwość jest już trzecią, na której można słuchać programu Muzycznego Radia. Więcej o stacji, historii wałbrzyskiej częstotliwości 90,9 MHz i sobotnich testach emisji z góry Chełmiec pisaliśmy tutaj.
/arw/

Comments

Andrzej RATM 28-08-2008 20:23

I znowu cisza...

piter - ś-ca 29-08-2008 10:48

Chełmiec widze z okna... a MR na 90,9 milczy jak grub jest- 10:43 piątek 29.08. Pozdrawiam.
P.S. przepraszam coś tam szumi...

dawid_jgora 29-08-2008 13:16

Wczoraj kilka razy sprawdzałem i dalej szum. Teraz także szum.

darek 29-08-2008 14:16

lepszy szum niż hałas MR. ;-)

darek 29-08-2008 14:17

Jak dla mnie mogliby póścić tylko nośną i też byłoby oki.

darek 29-08-2008 14:19

Przepraszam za błąd w moim poprzednim wpisie. Powinno być "puścić" ć

mofnet.gov.pl 29-08-2008 22:26

to tak się pracuje w Urzędzie Skarbowym kolego darek ?? :laughing:

p.s.wracając do tematu to nie widzę sensu uruchamiania 90,9 skoro jest 105,8.
szkoda że na 90,9 nie ma typowo wałbrzyskiego radyjka.
pozdrawiam

dawid_jgora 29-08-2008 23:21

@darek:

Masz coś konkretnego do zarzucenia Muzycznemu, skoro twierdzisz, że lepszy szum niz MR?

Jaaa 30-08-2008 09:39

Jaaa mam :) Mogli by przestac palic tak dzwięk na 105.8,przed wczoraj jak zagrali przez kilka godzin na 90.9 miałem okazje porównac,90.9 wypadało znacznie lepiej,mam nadzieje że jak już zaczną grac to niebędzie aż tak brzydko jak na jeleniogórskiej częstotliwości.Jechałem akurat w kierunku Jawora z świdnicy,Podczas ptrzełanczania się częstotliwości trzeba było wyłączyc AF,albo sciszac za kazdym razem radio.A na odcinku do strzegomia kilka sekund grało 105.8.albo 90.9.BYLO TO BARDZO NIEPRZYJEMNE DLA UCHA.

Jaś Fasola 31-08-2008 11:13

Tymczasem MR na 105,8MHz nie dopisało jeszcze 90,9 do listy AF, więc teoretycznie przełączanie powinno działać tylko w jedną stronę: 90,9->105,8 albo 90,9->106,7

Jaaa 31-08-2008 19:12

Mi skakało między 108.5 i 90.9,działo się to bardzi płynnie i często,myśle że było to spowodowane szczególnie tym że sygnał 105.8 jest zdecydowanie za głośny,momentami aż trzeszczący.

gość 31-08-2008 21:54

W godzinach popołudniowo-wieczornych ponownie uruchomiono na częstotliwości 90.9 MHz sygnał Muzycznego Radia. Sygnał bardzo dobry w okolicach Bielan Wrocławskich, identyczny jak innych programów nadających z góry Chełmiec. Duży plus dla tej rozgłośni! :smile:

dawid_jgora 31-08-2008 22:04

Wreszcie 90,9 MHz słychać w Jeleniej Górze. Sygnał u mnie w domu (kabelek jako antena) jest względnie zdatny do odbioru - czyste mono, czyli tak samo jak w przypadku RMF Maxxx.

gość 31-08-2008 22:36

Kilka słów odnośnie jakości sygnału w okolicach Bielan Wrocławskich; bezproblemowy stereofoniczny odbiór nawet na parterze jednopiętrowego budynku na zwykłym kablu jako antena, sygnał o wiele lepszy niż ze 105.8 MHz. :smile:

Andrzej RATM 01-09-2008 19:15

W północnej części miasta na odwrót. W centrum odbiorniki samochodowe na przeważającej większości "wolą" 105.8

Andrzej RATM 01-09-2008 19:17

Wg mnie, a mam odbiornik ze wskaźnikiem poziomu sygnału, 90.9 jest słabsze niż reszta sygnałów z nadajników 5kW z Chełmca

mars 07-09-2008 11:21

Dziś (07.09 br.) sygnał stacji na 90,9 MHz OK, przynajmniej w Wałbrzychu :wink: Chociaż słuchając trafiłem na przerwę w emisji. Tak jakoś już, któryś raz trafia się pustka.

mars 07-09-2008 12:53

Dodam jeszcze, że na szczęście 90,9 MHz wkomponowało się bezzakłóceniowo pomiędzy 90,5 MHz Radio Hradec Kralove, a słabsze ale słyszalne 91,1 MHz Radio Merkury z Poznania i "obok" 91,8 MHz Złote Przeboje też nadajnik z góry Chełmiec (Wałbrzych). Też żałuję, że częstotliwość 90,9 MHz nie została wykorzystana dla jakiejś rozgłośni lokalnej, ale Wałbrzych nie jest chyba atrakcyjny dla biznesu świata mediów. :crying:

Andrzej RATM 07-09-2008 15:50

Trochę podmiotów wzięło udział w ogłoszeniu na tą częstotliwość panie Mars ! Również żałuję, że to właśnie MR wygrało ten przetarg. Zastanawiam się po co złożyli wniosek, skoro stacja jest słyszana i to całkiem dobrze na 105.8. Z informacji jakie otrzymałem od właściciela MR założeniem tego przedsięwzięcia była chęć poprawy odbioru w miejscowościach powiatu wałbrzyskiego, Jedliny Zdroju i części byłego woj. jeleniogórskiego. Niestety raczej się to nie udało. Dotarła do mnie informacja, że odbiór MR 90.9 jest jedynie dobry w granicach samego Wałbrzycha, a w połowie drogi na szczyt Chełmca słyszane jest nie MR a CR1 na przemian z PR3 z Piły. :crying:

darek 07-09-2008 17:32

Apropos g.Chełmiec orientujecie się kiedy uruchomią PR Euro na 94.3MHz?

witek 08-09-2008 14:48

Nic dziwnego, że w drodze na szczyt słychać inne stacje na 90,9 - przede wszystkim z uwagi na duże przewyższenie. Ale przecież nie tam ma docierać sygnał, tylko do mieszkańców Wałbrzycha. A to się udało i pewnie o to chodziło. Ja w samym centrum miasta zawsze miałem problem z odbiorem MR, a w samochodzie sygnał był odbity i przez to trzeszczący. Dość dobry był jedynie na Podzamczu i Piaskowej Górze oraz na okolicznych pagórkach. Teraz wszędzie jest dobry i cieszę się, że to właśnie MR mogę wreszcie bez przeszkód słuchać w Wałbrzychu. A krytykując dublowanie częstotliwości jakoś nikt nie zwrócił uwagi na to, że wiele stacji nadających ze Ślęży nadaje także z Chełmca mimo, że ich sygnał ze Ślęży do Wałbrzycha też dociera (ZET, Maryja, PR3, PR Wrocław itd.). I to dociera w wielu miejscach w lepszej jakości, niż 105,8 z Jeleniej

Jaaa 08-09-2008 17:45

Pomijając temat i nawiązując do tych samych stacji z ślęży to jest wiele miejsc w wałbrzychu gdzie np.93.6 jest wiele lepiej słyszalne jak 97.2,taka moja uwaga to staje które nielecą z centum ślęża,a lecą z chełmca powinny siać minimum 10kw.Coto ma być np.100w 91,8?Widze chełmiec z okna,ale złapać bez szumów mi się jeszcze nieudało.Do tych co grają z 5kw też niejest takie proste uzyskać czyste stereo tak jak to jest w przypadku stacji ze ślęży.
Ale przynajmniej w acie jakoś znośnie słychać teraz MR w swidnicy.

dawid_jgora 08-09-2008 21:21

Bo siłą rzeczy 120kW ze Ślęży oddalonej może kilkanaście km od Świdnicy będzie zdecydowanie lepiej słyszalne w Wałbrzychu niż 1 czy 5kW z Chełmca

pawel 11-09-2008 09:02

Nie tylko, np. Radio Eska Wrocław, nadająca na 104,9MHz ze Ślęży z mocą 60kW, jest doskonale słyszalna w Mieroszowie, Kłodzku i w Czechach. Niestety z RMF Maxxx na 101,1 już nie jest tak pięknie. Rejon na południe od Wałbrzycha ma duże problemy z prawidłowym odbiorem Chełmca, dzieki Bogu istnieje Czarna Góra, i o wolną falę z tego RTCN-u powinno ubiegać sie też MR.

Krzysiek 11-09-2008 13:18

Słowo o odbiorze w Wałbrzychu... Przy wjeździe od strony Jedliny-Zdroju stacja nie istnieje. Na 90,9 MHz z szumów wyłania się czeska stacja z Usti nad Labem. Muzyczne zaskakuje tylko chwilowo - choć jest to chwila wystarczająco długa aby radio samochodowe przełączyło się na 105,8 MHz i grało bez zakłóceń.
Jeśli zaś chodzi o podejście pod Chełmiec, to jakoś stacje z obiektu EmiTela nie mają problemu z przewyższeniem. Złote Przeboje też nie... Tylko Muzyczne w czasie podejścia jest w ogóle nieosiągalne na 90,9 MHz... a na górze słychać tylko w wybranych miejscach. Widać Panowie nie skierowali wiązki na miasto - jak zapewniali - a daleko w horyzont... i Wałbrzych pozostał w dole...
Jako ciekawostkę powiem, że tak jak AF 105,8 włączał w Wałbrzychu, tak przy wjeździe do Jeleniej Góry włączył wspomniane 90,9 MHz... A w okolicach Jeleniej są też miejsca, gdzie AF przeskakuje z 90,9 na 106,7 MHz. Więc coś tu chyba jest nie tak jak miało...

Na koniec jeszcze słowo o dosyle - sygnał na 90,9 MHz jest mniej więcej o sekundę opóźniony w stosunku do pozostałych. Słuchanie przy częstych w końcu w górach przełączaniach częstotliwościach jest bardzo utrudnione...

witek 11-09-2008 13:36

Z tego, co niektórzy pisali, anteny MR są w polaryzacji poziomej i jest to jedyna stacja nadająca z Chełmca, która nie nadaje w pionie. Zatem trudno porównywać stacje nadające z Emitela z MR, bo nie robiąc żadnych pomiarów wiadomo, że sygnał będzie rozchodził się zupełnie inaczej. Jechałem niedawno w okolicach Leszna i MR na 90,9 było dużo lepiej słyszalne, niż np. Maxxx na 101,1, którego w tamtym rejonie nie było praktycznie wcale. A MR grało niewiele gorzej, niż na 105,8

Krzysiek 11-09-2008 17:59

Jedyną stacją nadającą z Chełmca w pionie są Złote Przeboje. Wszystkie stacje radiowe z obiektu EmiTela są w poziomie. Więc porównywać jak najbardziej można.
Natomiast nie pisałem nigdzie, że 90,9 MHz nie słychać w dużych odległościach od Wałbrzycha... Pisałem, że nie słychać w Wałbrzychu i okolicach - czyli na obszarze, który ten nadajnik miał ponoć doświetlać

witek 11-09-2008 19:39

Faktycznie, niektóre źródła podają polaryzację poziomą stacji nadających z obiektu Emitela, więc trudno się spierać, bo pewnie masz rację, ale na pewno nie zgodzę się z tym, że nie słychać w Wałbrzychu, bo u wszystkich moich znajomych słychać idealnie, bez szumów i trzasków. A jeździłem praktycznie po całym Wałbrzychu z wyłączeniem Sobięcina i Rusinowa

pawel 11-09-2008 20:51

Generalnie chodziło żeby MR było doskonale słyszalne na Podzamczu i Piaskowej Górze. To są największe "sypialnie" Wałbrzycha i potencjalnie najwięcej słuchaczy. Reszta jak zwykle jest nieważna :( Jestem teraz ciekawy jak podzieli się słuchalność MR i Maxxxa na wspomnianych dwóch dzielnicach.

dawid_jgora 11-09-2008 21:01

Z Jelenią Górą i odbiorem MR jest różnie. Generalnie 105,8MHz powinno hulać bez zakłóceń, ale powiedzmy przy wjeździe do miasta krajową 3 odbiornik przełącza się na 106,7MHz, bo sygnał z Barańca jest zaszumiony. Podobnie jest w trakcie jazdy z Jeleniej Góry do Karpacza. 105,8 jest zaszumione, tyle, że jest to usprawiedliwione górkami, które zasłaniają Baraniec, a odbiornik ponownie przełącza się na 106,7. W Mysłakowicach (wieś niedaleko J.Góry) także 106,7 jest lepiej słyszalne niż 105,8. Ja w domu (Zabobrze) na wieży z kabelkiem także mam czasem 105,8 zaszumione, ale to jeszcze zależy od ustawienia kabelka.

Krzysiek 11-09-2008 22:24

Między sobotą a poniedziałkiem miałem okazję kilkakrotnie "zjeździć" Wałbrzych trasami na Kamienną Górę, Strzegom, Świdnicę i Nową Rudę. Na tej podstawie mogę stwierdzić, że odbiór na 90,9 MHz przypomina odbiór Radia Niepokalanów w Warszawie. Tzn. jest dużo miejsc gdzie słychać dobrze, ale jest też sporo gdzie słychać ledwo ledwo (zaniki sygnału), a są i takie gdzie na wskazanej częstotliwości słychać inne radio.

Jasiu 13-09-2008 15:04

Kolejny raz widać, że systemy antenowe pana Postawki nie zawsze i nie wszędzie się sprawdzają :/ Maszt MR wygląda według mnie filigranowo - zobaczymy jak będzie znosił tamtejsze warunki.

mars 17-09-2008 17:05

Pamiętam jak MR zaczęło nadawanie (jeszcze na starym zakresie UKF 65-73 MHz. Były takie zapowiedzi ponieważ była zima mówiono "za śnieżnymi sterami Muzycznego Radia siedzi .... i pozdrawia słuchaczy" A była to jedna z pierwszych prywatnych stacji radiowych w regionie. Dziwne było to, że w programie można było usłyszeć słuchacza rozmawiającego z osobą prowadzącą program, a rozmowy były pozbawione zwrotów Pan/Pani. To taka refleksja :wink:

Jaro76 22-10-2008 22:03

Muzyczne radio na 90,9 słychac w Ostrowie Wlkp

HILMI 05-11-2008 18:35

Wrocław Nowy Dwor sygnal na 90.9 Mhz IDEALNY!!!

Łukasz 04-12-2008 18:02

A ja dopiero dziś, będąc we Wrocławiu dowiedziałem się, że MR nadaje jeszcze na 90,9. A jestem ze Świdnicy, więc dziś włączyłem tę częstotliwość. I jest lepiej, niż na 105,8. A co do samego MR to sądzę, że obecnie jest to jedna z lepszych stacji. Przynajmniej dolnośląska. Bo Maxxxy, eski i inne to sieci. W MR brakuje mi tylko większej ilości informacji dolnośląskich, które byłyby bardziej dynamiczne i aktualne.


Posting comments after three months has been disabled.